【とあるGHの日常】Vol.21   家の電気容量を上げるのだ Let’s rase up electric capacity.

とあるGHの日常

どうもこんにちは。ちゅるーくです。

自分の能力の容量が低いにも関わらず、マルチタスクをやってしまいがちです

Hi,how are you?This is Chrouk.

Sometimes I try to do multi tasks even though my ability is low.

 

さて当ゲストハウスでは最大で5台のエアコンが稼動し、パソコンも4台、時間によっては温水器もお客様がお使いになると言うことで電気容量の引き上げが急務となっておりました。

There is 5 air/con,4computer,by the time customers use hot shower.So we have to raise electric capacity.

 

しかしながら電気工事が必要になるうえに日本ですら経験の無いミッション、ましてやこのカンボジアはプノンペンでどうこのミッションを果たしたものかと思案しつつ、まずはゲストハウスのある地区はどこの電気局の管轄なのかを調べます

とりあえず大家に聞いてみると

 

「ワットプノン近くの事務所じゃないか」

とのことなのでとりあえず向かいます。行けば行ったで料金支払いと思しき方々が沢山いらっしゃいますが僕はそこに並ばず、スマートに書類を見せながらこの家はここの事務所の管轄化か、とスタッフに聞きます

But I have never done this misson in Japan also.Fast,I check what electric office manage electric at guesthouse.

I asked this house owner

He said [Maybe electric office what close to Wat Phnom]

 

 

I tried to go to there.At there are so many people for payment.But I didn’t line up here,and showed my documents for office staff in smart,and ask him that is this house controled under this office.

「ちがうな、この住所の管轄はノロドム通り沿いの事務所の管轄さ」

 

 

 

 

 

[No,this address is controled another office what along Norodom blv.]

 

ワットプノン近くの事務所を探すのに一時間近くかかったことを胸にしまいつつノロドム通り沿いの事務所を探します。

Actually in order to looking for this office I took nearly one hour,but I changed my mind and start to looking for that office.

通りがかりのおじさんに道を聞き、自分の足で探しながらやっと見つけた電気局事務所

少しの不安を抱えながら事務所スタッフに容量上げのことについて聞くと

I was looking for so hard,after that I found that office.

And I asked office staff about rasing electric capacity.

 

「あなた外国人でしょ?もし何か問題起こったら対処できる?できないよね?もし容量上げたいなら地元のカンボジア人をつれてきなさいな。話はそれからね。」

とおばちゃんスタッフに眼鏡をクイッとしながら言われたちゅるーくはやりきれない思いを抱えながら帰途に着いたのでした。

なお、本当に眼鏡をクイッとされたかどうかは定かではありません。

She said [you look like foreigner ,so if happened some problem can you be addressed?Maybe you can’t right?If you want to raise up electric capacity,you must come here again with another Cambodian.]

 

しかしながら出来ないではお話になりません。ではどうするか。

 

 

おじさん再登場です(つづく)

So,the uncle come back.(to be continue)

タイトルとURLをコピーしました